Znaczenie witaminy D3

Znaczenie witaminy D3 dla organizmu

Witamina D3 odgrywa kluczową rolę w regulowaniu odporności. Jeśli witamina D3 jest dostarczana w stopniu niewystarczającym, to zdolność organizmu do skutecznego reagowania na negatywne skutki środowiska jest zmniejszona. W rezultacie stajemy się szczególnie podatni na przeziębienia i grypę.

Dlaczego witamina D3

Przede wszystkim cholekalcyferol jest odpowiedzialny za wymianę wapnia i fosforu w organizmie, a także zapobiega rozwojowi krzywicy. Witamina D3 pomaga wzmocnić i rozwijać kości i szkielety dzieci. Reguluje również stabilne napięcie mięśniowe, czynność mięśnia sercowego i wpływa na krzepnięcie krwi. Lekarze często zalecają ją kobietom w okresie menopauzy – w celu zapobiegania osteoporozie i “łagodzenia” zaburzeń hormonalnych. Podczas ciąży witamina D3 jest odpowiedzialna za tworzenie szkieletu kostnego. Cholecalcipyrol jest również przepisywany w leczeniu hipokalcemii tężyczki, osteomalacji i chorób kości, spazmofii. Medycyna mitochondrialna wykorzystuje też witaminę D3, jeśli chodzi o substancje mitochondrialne. Znajdziemy w nich także takie związki jak witamina b complex, witamina k2, witamina b3, selen, l karnityna, kwas alfa liponowy, witamina c, witamina b12, glutation.

Dzienne spożycie witaminy D3

Niemowlę poniżej jednego roku życia potrzebuje 500 IU. Jeśli dzieci urodziły się przedwcześnie lub mają patologie kości, wówczas dzienną normę można podwoić lub potroić, w zależności od stanu. Dawkowanie witaminy D3 zależy od wieku osoby. Dzieci w wieku od jednego roku do dorosłości, a także dorośli, powinni spożywać około 600 IU witaminy D3. Osoby starsze w wieku 71 lat potrzebują co najmniej 800 jm cholekalcyferolu dziennie.