Dbaj o odpowiedni poziom witaminy C

Dbaj o odpowiedni poziom witaminy C

Witamina C jest rozpuszczalną w wodzie witaminą, której organizm potrzebuje do wielu codziennych funkcji. Ponieważ twoje ciało jej nie magazynuje, rozwój niedoboru witaminy C jest łatwiejszy, niż można się spodziewać.

Ile potrzebujemy witaminy C?

Musisz spożywać witaminę C codziennie – najlepiej poprzez pokarmy bogate w witaminę C. Większość ludzi myśli o pomarańczach – i są one świetnym źródłem – ale wiele innych owoców i warzyw jest obciążonych tym składnikiem odżywczym, takich jak truskawki, kiwi, papaja, brokuły, pomidory, papryka i kalafior. Jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości witaminy za pośrednictwem pożywienia, zastosuj substancje mitochondrialne. Medycyna mitochondrialna udowodniła bowiem, że brak witaminy C jest szkodliwy dla zdrowia.

Dorosłe kobiety potrzebują co najmniej 75 mg witaminy C dziennie, podczas gdy dorośli mężczyźni potrzebują co najmniej 90 mg, ale niektóre badania sugerują, że optymalna jest dawka od 500 do 1000 mg dziennie.

Dlaczego jest niezbędna?

Witamina C jest niezbędna do wzrostu tkanek i naprawy w całym ciele. Pomaga w produkcji kolagenu, który służy do wytwarzania skóry, naczyń krwionośnych, chrząstek, więzadeł i ścięgien. Jest także potrzebny do gojenia się ran, wchłaniania żelaza i utrzymania zdrowia kości. Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, pomagając zmniejszyć szkody spowodowane przez wolne rodniki, a tym samym zapobiegać rozwojowi chorób takich jak choroby serca i rak.

Niedobór witaminy C jest poważnym schorzeniem, znanym od wieków jako niekiedy śmiertelna szkorbut. Chociaż szkorbut jest obecnie dość rzadki, dowody sugerują, że wiele osób ma niski poziom witaminy C, który może być szkodliwy dla zdrowia, nawet jeśli nie jest radykalny.